نيمه پنهان زيبايي

کلبـــــــــه تنهـــــــــــــــــایی!!!

(درانتهای نگاهت کلبه ای برای خویش خواهم ساخت تا مبادا در لحظات تنهایی ات با خود بگویی از دل برود هر آنکه از دیده برفت.)(هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.)

نيمه پنهان زيبايي

نيمه پنهان زيبايي

شايد باورش برايتان سخت باشد ولي واقعيت اين است که شادي و غم مي‌توانند بر زيبايي شما بيفزايند يا از آن بکاهند. محققان مي‌گويند حالات رواني ما در طول روز مي‌تواند بر چهره‌ و زيبايي ظاهري‌مان اثرگذار باشد...

تا به حال براي شما پيش آمده که احساس کنيد همسر شما هنگام شادي و خنديدن و يا هنگام غم و ناراحتي چهره‌اش چه قدر شبيه مادرش مي‌شود؟

جالب است بدانيد که حالت‌هاي صورت در بين اعضاي يک خانواده ارثي است. تحقيقات جديد نشان مي‌دهد دست کم بخشي از حالات صورت انسان از پدر و مادر به فرزندان به ارث مي‌رسد و اين عقيده که انسان‌ها حالات صورت مرتبط با احساسات مختلف را از کودکي و يا مشاهده ديگران ياد گرفته‌اند، درست نيست.

به گزارش مجله نيوساينتيست، محققان دانشگاهي در فلسطين اشغالي براي درک اين مطلب که آيا حالات چهره هر فرد در شرايط احساسي مختلف از والدين به او به ارث رسيده و يا در کودکي با مشاهده حالات چهره ديگران آموخته شده 21 داوطلب را که نابينا به دنيا آمده بودند با 30 نفر از اقوام‌شان مقايسه کردند.

اين محققان از چهره اين 51 نفر هنگام بروز حالات رواني مختلف مثل حرکت ابروها از تعجب، حالات چشمان، جمع شدن لب‌ها هنگامي که مشغول بازگو کردن خاطرات شاد و غمگين خود بودند همچنين هنگام حل يک معماي دشوار و نيز موقع شنيدن يک داستان جنايي و شنيدن يک خبر غيرمنتظره، تصويربرداري کردند.

 نتيجه اين مطالعات نشان داد افرادي که نابينا متولد شده‌اند به ميزان زيادي هنگام احساسات مختلف، حالاتي در صورت خود ايجاد مي‌کنند که مشابه حالات ايجاد شده در صورت اقوام‌شان هنگام رويارويي يا همان احساسات و حالات رواني است و اين در حالي است که اين افراد هيچ‌گاه حالات صورت اقوامشان را نديده بودند.

خط خنده، خط اخم

جلوي آيينه بايستيد و به خودتان اخم کنيد. حالا بخنديد. خواهيد ديد که تقريبا هميشه پوست نقاط مشخصي از صورت‌تان را جمع مي‌کنيد. متخصصان پوست و زيبايي اعتقاد دارند که برخي از چين و چروک‌هاي صورت در اثر همين حالات رواني مختلف به وجود مي‌آيند و مخصوصا به همين نام هم خوانده مي‌شوند.

چين و چروک‌ها علايم مهم و قابل رويت پيري هستند. اين چين و چروک‌ها انواع مختلفي دارند که بيشتر مربوط به بالا رفتن سن هستند ولي در اثر ايجاد حالات مختلف صورت و تکرار حرکت ماهيچه‌ها، مثل اخم کردن و خنديدن، چين‌هاي عميق وسط ابروها و يا در دو طرف دهان ايجاد مي‌شوند که مي‌توانند زيبايي شما را به خطر بيندازند.

 به همين دليل است که بسياري از بانوان در اطراف خط اخم و خنده بوتاکس تزريق مي‌کنند که اين خطوط را از بين ببرند.

خودتان را زير ذره‌بين بگذاريد

شايد بهترين راه براي اينکه اثر حالات رواني مختلف بر چهره‌تان را کم‌رنگ کنيد، اين باشد که در طول روز کمي مراقب حالات چهره‌تان باشيد. از همين امروز روي حالات صورت‌تان دقيق شويد. ببينيد که چه عادت‌هاي تکراري براي جمع کردن عضلات و پوست صورت‌تان داريد؟

مثلا هنگام تعجب ابروهايتان را بالا مي‌دهيد و پوست پيشاني‌تان را جمع مي‌کنيد و يا هنگام کار دقيق روي پروژه‌تان، عادت داريد اخم کنيد و پوست اطراف چشم و ابروهايتان را جمع

کنيد؟

 

 اين ها همان عادت‌هايي رواني هستند که در بلند مدت خط و خطوط عميقي در صورت شما ايجاد مي‌کنند و زيبايي شما را تهديد مي‌کنند. بنابراين به دنبال ترک اين عادت باشيد. در ابتدا دشوار به نظر مي‌رسد ولي با کمي دقت و صبر شما مي‌توانيد اين عادت‌ها را از سر خودتان بيندازيد. انجام برخي از ماساژهاي خاص صورت مي‌تواند اين خطوط را کم‌رنگ‌تر کند.

جالب است بدانيد که...

جالب است بدانيد که در بخش سطحي صورت شما، عضلات خاصي وجود دارند که «عضلات حالت‌دهنده صورت» ناميده مي‌شوند. وقتي شما حالات رواني مختلف مثل شادي، خنده، غم و غصه، عصبانيت و افسردگي را تجربه مي‌‌کنيد، اين عضلات هستند که با کشش پوست شما، اين حالات را در چهره‌ شما خلق مي‌کنند و از شما چهره‌اي شاد و يا غمگين مي‌سازند.

اعصاب صورت شما تقريبا 80 شاخه دارند که هر کدام نشان‌دهنده حالات مختلفي هستند که چهره شما به خود مي‌گيرد. ابتدايي‌ترين حالات صورت شما، مثل شادي و يا غم با کوچک‌ترين حرکت اين اعصاب تعيين و مشخص مي‌شود که بر اساس تحقيقات دانشمندان، بخشي از يک زبان جهاني است کساني که بر اثر سکته و يا آسيب به اعصاب صورت، اين اعصاب صورت‌شان قطع شود، اين حالات از صورت‌شان حذف شده و به نوعي زبان خود را از دست داده‌اند.

تاثير حالات رواني بر چهره افراد يک اثر کاملا شناخته شده است. در فرهنگ روان‌پزشکي داشتن چهره افسرده يعني عضلات افتاده صورت، چشمان بي‌روح و لب‌هاي رو به پايين، يکي از ملاک‌هاي تشخيصي بيماري افسردگي است.

 اين يعني که حالات چهره که از حرکات چند عضله مختلف به وجود مي‌آيند کاملا تحت تاثير حالات دروني ماست. شايد هنرپيشگان فيلم‌هاي سينمايي، بيش از بقيه افراد نسبت به اين مساله آگاه باشند که چه قدر زيبايي يا زشتي چهره‌شان و يا احساسي که ديدن چهره‌شان به بيننده منتقل مي‌کند تحت تاثير اين حالات دروني است.

1 )باسترکيتون، کمدين معروف عصر سينماي صامت، معروف به مرد چهره سنگي بود. چهره بي‌روح و بي‌حالت او با آن نگاه‌هاي سرد که در تمام لحظات فيلم پر از غم بود در تضاد با موقعيت‌هاي کمدي فيلم پارادوکس بامزه‌اي را به وجود مي‌آورد و جالب اينکه باسترکتيون در زندگي عادي خود هم تا حدودي افسرده بود.

2 )خانم بروک شيلذر هم وقتي در اواخر حرفه بازيگري‌اش دچار افسردگي شد، به علت آنکه اين مساله کاملا در چهره‌اش نمايان بود اغلب نقش افراد مبتلا به اختلالات رواني به او پيشنهاد مي‌شد. (به عنوان نمونه يک قسمت از سريال دوستان).

3 )در فيلم‌هاي ايراني هم مي‌توان نمونه‌هاي مشابهي را پيدا کرد. در فيلم سلام سينما، محرم زينال‌زاده رو به دوربين توضيح مي‌دهد که براي بازي در نقش

باي‌سيکل‌ران، نزديک به يک ماه با کسي حرف نزده بود تا چهره‌اش حالت چهره فردي افسرده را پيدا کند و به اصطلاح خودش چهره‌اش بيفتد.

4 )در مورد محمدرضا فروتن هم مي‌گويند در پشت صحنه فيلم شب يلدا او با کسي حرف نمي‌زد و فقط در ماشينش آهنگ‌هاي غمگين گوش مي‌کرد تا احساس دروني‌اش به هم نريزد و حالت چهره‌اش عوض نشود.

Click here to enlarge

نظرات شما عزیزان:

یگانه
ساعت20:36---16 ارديبهشت 1391
سلام انیشتن میگه:

وقتی از رفیقت هیچ خبری نیست،خوشحال باش،چون حتما حالش خوبه و همه چیزش روبراست که از یادش رفتی...

چه دنياي عجيبي است ...

همه ميگويند،حرف دلت را بزن ...

اما ، هر وقت حرف دلم را زدم ، دل همه را زدم !!


هانیه
ساعت20:35---16 ارديبهشت 1391
ممنون
اره خیلی قدیمی بود ولی دوست داشتم امروز اینو بذارم


هانیه
ساعت20:24---16 ارديبهشت 1391
داستان قهوه شور رو شنیدین؟آپــــــــــم

هانیه
ساعت19:42---16 ارديبهشت 1391
خیلی جالب بود ولی خب ادم که از چوب نیست بلاخره یه حالاتی باید داشته باشه موقع شادی و غم
ادم تو اونموقع که نمیتونه بهش فکر کنه خودش میشه
مثلا من الان هرچی سعی میکنم نخندم خندم بیشتر میشه
شایدم تمرین میخواد


رضا
ساعت18:46---16 ارديبهشت 1391


nasrin
ساعت13:37---16 ارديبهشت 1391
ســـــــــــــلام عزیزم بدو بدو که آپم

قاصدک
ساعت13:23---16 ارديبهشت 1391
عشق آمد و خاک محنتم بر سر ريخت

زان برق بلا به خرمنم اخگر ريخت

خون در دل و ريشه تنم سوخت چنان

کز ديده به جاي اشک خاکستر ريخت




به ما هم سر بزن


آینه ی نابینا
ساعت11:26---16 ارديبهشت 1391
سلام دوست من !
پست روانشناسانه ی خوبی بود .
چهره ی آدما هم مثل خیلی چیزای دیگه میتونه تاثیر گذار باشه روی حس خود شخص و دیگرون . چهره ی بعضی ها خیلی با جذبه س و ناخودآگاه آدم رو وادار میکنه به تواضع در مقابلشون . چهره ی بعضی ها دوره و آدم احساس میکنه از قرون وسطا اومدن . چهره ی بعضیا از فرط افسردگی آدم رو به ی گوشه ی خلوت از نومیدی میکشونه و ...
بنابراین باید لبنخند زد تا هم خودمون و هم دیگرون از لبخندمون شادی رو با تموم وجود حس کنیم .
شاد باشی .


ارام گاه دل
ساعت10:44---16 ارديبهشت 1391
جالب و مفید بود
منتظرتونه هستم با نظرات کارشناسی درباره
پستی که گذاشتم یادتان نرود
یا علی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:نيمه پنهان زيبايي, ] [ 9:55 ] [ ایــزدمهــــــــــــــــر ]

[ ]